Kolajen Dolgu

Kolajen Nedir?

Kolajen, insan vücudundaki bir dizi yapıda doğal olarak oluşan bir proteindir. Cildiniz; deri koruyucu bir bariyer görevi gören bir üst tabaka olan epidermis ve kan damarları, sinir dokusu, saç folikülleri ve ter bezleri de dahil olmak üzere bir dizi özel hücre ve yapı içeren dermis’den oluşmaktadır.

Dermis ayrıca bir bütün olarak cilt için bir çerçeve ve destek yapısı şeklinde hizmet eder. Ağırlıklı olarak kolajen yapılan fibröz dokudan oluşur. Kolajenin ciltte ve içinde bulunduğu diğer organlarda işlevi, diğer vücut dokularına ve yapılarına bağlanmanın yanı sıra destek sağlamaktır. Kolajen, cilde sıkılık ve esneklik sağlayan bir proteindir.

Kolajen Aşısı Nasıl Uygulanır?

İşlem, doktor uygulaması gerektiren bir işlemdir. Prosedürden önce, cilt temizlenir ve lokal anestezi etkili krem uygulanır. Kolajen tozu serum fizyolojik veya saf hyalüronik asit ile sulandırılır. 15-20 dakika bekledikten sonra krem temizlenir ve çok ince iğneler kullanılarak kolajen cilde injekte edilir. Bazı enjekte edilebilen kolajenler, hastanın alerjik reaksiyon yaşayabilme olasılığını azaltmak için, tedavi öncesi deri testi yapılmasını gerektirebilir.

Prosedür sırasında, kolajen doğrudan deri alt tabakası dermis içine enjekte edilir. İğne, doğrudan tedaviye ihtiyaç duyulduğu belirlenen çizgilere, kırışıklıklara veya gevşek bölgelere enjekte edilecektir. Mevcut alana göre  birkaç enjeksiyon gerekebilir. Tek bir kolajen aşısının tamamlanması bekleme süreniz ile birlikte en fazla 30 dakikanızı alır. Cildin tedavi gerektiren birkaç alanı varsa, hastanın birkaç gün veya hafta boyunca birden fazla kolajen aşısı seansına gelmesi gerekebilir. Akne skarları için 3-5 seans, antiaging uygulamalar için 3-4 seans planlanmaktadır.